Ibu Kepada Dua Anak Ini Fiklr 10 Kali Mahu Beli Tepung Paling Murah,Lalu Pemuda Ini Tegur Pergi Ambil Bakul Dan Ambik Barang Yang Diperlukan Untuk Dia Bel4nja.

Ketika zaman pand3mik dan kem3lesetan ekonomi kini, ramai orang yang hidup dalam kesus4han sehingga ada yang terp4ksa menahan kel4paran kerana tidak mampu membeli makanan.

Bagi sesetengah orang yang memahami, sedikit sumb4ngan sudah pasti akan memberi kelegaan dan menggembirakan hari gol0ngan yang kurang bernasib baik ini.

Seorang ibu bersama dua anaknya berlegar-legar di dalam pasar raya sambil berkira-kira untuk membeli tepung yang paling kecil dan paling murah untuk bek4lan makanan mereka di rumah.

Ibu ini tidak membawa troli atau bakul kecil bersamanya kerana rasanya dia hanya mampu untuk membeli tepung yang paling kecil itu.

Kebetulan seorang lelaki yang memperkenalkan dirinya sebagai Kevin memperh4tikan ibu bersama dua anaknya ini dan ketika menyapanya, wajah juga mata mereka kelihatan meny3dihkan.

“Kenapa puan hanya ambil yang kecil? Kenapa puan tidak membawa troli?” tanya Kevin. “Sebab saya hanya mahu beli yang ini, tid4k perlu troli,” jawab ibu ini.

Kevin tahu ibu ini dalam kesus4han dan dia terus berkata kepada anak perempuannya, “Tidak, pergi ambil troli dan isi barang yang puan hendak hari ini, saya bay4rkan.”

Ibu ini kelihatan terk3jut sambil memandang Kevin bagai tidak percaya terdapat orang tidak dikenalli yang mahu membayarkan keperluan asas keluarganya. “Saya s3rius, puan isi sahaja troli dan saya bayar semua,” kata Kevin.

Kelihatan ibu yang dikenali Leti ini menges4t air mata sambil memegang erat tangan anak lelaki comelnya. Selepas troli itu tiba bersama anak perempuan Leti,

Kevin memasukkan tepung 10 kilogram di dalamnya, daging berkualiti yang mah4l, kemudian gula dan susu.

“Mana cukup yang kecil, anak-anak puan tidak dapat bertah4n kalau ambil yang kecil,” kata Kevin yang pemurah. Tidak cukup dengan itu Kevin menghulurkan sejumlah wang kepada ibu ini untuk dia membelanjakannya membeli barangan keperlu4n lain.

Terpancar wajah kegembiraan ibu ini sambil beberapa kali mengucapkan terima kasih kepada Kevin. Tuah dan rezeki mereka pada hari itu kerana bertemu pemuda baik h4ti bernama Kevin.

Tidak rugi mel4kukan kebaikan kepada orang lain kerana ia sudah pasti menukar hari mereka dan hari anda menjadi lebih baik serta penuh kelapangan di dada.

Sumber: erabaru